Пет причини, поради които страдате от чувствителност на венците

чувствителност на венцитеВъпреки че четката и използвате конец за зъби всеки ден, възпалените или чувствителни венци могат да направят и двете болезнено преживяване.

Чувствителността или болезнеността на венците може да бъде лека или тежка. Някои хора могат да приематлеката чувствителност като незначителен досада. Но възпалените венци могат да бъдат признак за сериозен проблем. Важно е да разберете защо се появява чувствителността, както и симптомите и евентуалните лечения.

Симптоми на чувствителност на венците

Подуването и болезнеността често са признаци на гингивит или заболяване на венците, които са често срещани, когато венците се пренебрегват.

Може също да изпитате чувствителност към горещо и студено или възпалени и чувствителни венци след измиване на зъбите. Гингивитът е само една от възможните причини.

Някои други причини за възпаление на венците са:

1. Четкате твърде трудно

Венците на някои хора са чувствителни към натиск, особено когато страдат от заболяване на венците, така че прекалено силно четкане или използване на твърда паста за зъби може да ги направи болни или чувствителни.Когато миете зъбите си, е важно да използвате правилна техника. Също така трябва да помислите за използване на четка за зъби с мек косъм. Започнете с масажиране на венците с движения напред-назад, вместо грубо четкане, за да премахнете бактериите. Ако забележите, че пастата дразни венците ви, помислете за използването на паста за зъби за чувствителни венци.

1. Хормонални промени

Промените в хормоните ви също могат да доведат до чувствителност на венците. Според Американската стоматологична асоциация (ADA) венците стават по-чувствителни към хормонални промени, които са често срещани по време на бременност. Това може да доведе до гниене на венците и зъбите, така че е важно да посетите зъболекаря си както обикновено по време на бременност и да споменете всички промени в здравето на устната ви кухина с вашия лекар.

1. Храни и други дразнители

Киселите храни могат да причинят дразнене и дори видими рани по нежната тъкан на венците. Избягвайте да консумирате твърде много цитрусови плодове, безалкохолни напитки и сладки кисели мляка. Можете също така да опитате да елиминирате киселите храни от вашата диета и да видите дали чувствителността ви ще изчезне през следващите няколко дни.

Същото важи и за устни уреди като брекети, фиксатори, протези и предпазители за уста. Те могат да дърпат линията на венците ви, оставяйки венците допълнително изнежени, ако временно са изложили по-чувствителна подлежаща тъкан. Обикновено тази чувствителност ще изчезне, когато устата ви се адаптира към уреда. Ако венците продължават да ви болят, трябва да посетите вашия зъболекар или ортодонт.

1. Пушене

Пушенето не само увеличава риска от рак на белия дроб и инсулт. Тютюнът също може да увреди венците ви и да доведе до заболяване на венците, предизвиквайки чувствителност на венците.

1. Орални инфекции

Рани от язви , язви в устата и орални инфекции също могат да раздразнят венците ви, причинявайки болезненост. Причините за това включват:

• недостиг на витамини
  • стрес
  • автоимунни заболявания
  • кисели храни

Ако сте загрижени за здравето на венците си или изпитвате болка или чувствителност към венците, посетете Дентален Център Д-Гайс за консултация с едни от най-добрите професионалисти в областта на денталната медицина. Не забравяйте и да последвате Facebook страницата ни за още новини и полезни съвети!